Andi from Germany

• 15 September 2021
  • 5 replies
  • 53 views

Userlevel 2
Badge +1

Hello dear Elementor Community,

I am Andi, I am 34 years old and I live near Düsseldorf, in Germany.

In 2008 I started with webdesign in the area of gaming templates.
First I learned to "paint" websites with Photoshop.
Later I built a page with tables from the PSD, using XHTML and CSS (even if there was already DIV).
Eventually, I was able to adapt my designs to some content management systems.

I had tried different CMS and frameworks.

Today there is PageBuilder and it is no longer necessary to program everything from scratch.
Sometimes I still need Custom CSS, good thing i had once taught myself css :smile: .

Today, with the help of Elementor, I build websites for friends and I try a lot for myself.
I would like to teach Elementor to other people and show them how easy it is to build a website, but for that I still have to try out some things with "Responsive".

Best regards
Andi

5 replies

Hello Andi,

Glad to know that you are an action taker. 

I have just started with elementor, new to online industry. Do let me know if I can pair up in web designing, my email mailtozarf@gmail.com?

Hey Hey!

Ich hoffe es ist okay, dass ich auf Deutsch antworte ;).

Ich versuche mich gerade an meinem ersten Blog. Bin jetzt 36 und habe immer wieder früher mal hier mal da mich ein wenig im coden versucht. Ich kann es nicht wirklich gut.

Jetzt mit Page Buildern und Co, gehts natürlich viel einfacher, aber ich glaube, wenn man ein bisschen Hintergrund hat, ist es auf jeden Fall wesentlich besser, wenn mal Fehler auftreten.

Elementor ist toll. Ja wirklich. Du kannst schon so viel mit der kostenlosen Version machen. Mit dieser arbeite ich im Moment noch, habe noch ein paar Widgets von einem anderen Hersteller gekauft. 

Aber: Warum ich noch nicht komplett auf die Pro-Version umsteige, hat nicht nur den Grund, dass mein Sparschwein im Moment ziemlich leer ist ;) - Oftmals ist Elementor ziemlich störrisch, finde ich. Ich habe oft das Problem, dass Seiten die ich bearbeiten will erst nach dem 3. oder 4. mal wirklich geladen werden. Ich weiß natürlich nicht, ob das nur mit der kostenlosen Version so ist. Außerdem ziggt das Programm hin und wieder bei Kleinigkeiten. Mal hat man einen Schatten eingefügt, der dann auf der finalen Seite nicht angezeigt wird, mal werden Elemente dann doch ein wenig anders angezeigt als im Editor.

Das ist alles nicht wirklich schlimm. Ärgert aber trotzdem ein bisschen.

Elementor ist mir eine große Hilfe.. Ich möchte nur auch mal ein wenig auf die Sachen eingehen, die nicht so toll funktionieren ;).

Jetzt hab ich mir aber was von der Seele geschrieben. xD.

Ich würde dir gerne noch ein Werkzeug empfehlen für CSS. Da ich aber nicht weiß, ob man hier für andere Hersteller Werbung machen darf.. Schreib ichs dir per private Nachricht.

Viele Grüße an dich Andi…

Mark (Wurstkuh) - Wer hat sich eigentlich diesen Nickname ausgedacht??? ;)

Userlevel 2
Badge +1

Hello Wurstkuh,

you wrote that you can't afford Elementor, but you buy other expansions for Elementor.
Ok you also wrote that you have loading problems with Elementor but the extensions count :sweat_smile: .

I don't have the problem that the pages are loaded correctly only at the third or fourth time, maybe the server performance is not sufficient.

Here you can check which server line Elementor needs:  LINK.
Here you can have a look at your server configuration:  Wordpress Backend → Elementor → System Info.

However, sometimes things are not shown to me or too many things are shown.
I had reinstalled wordpress and elementor on my webserver several times yesterday to try to fix the problem and to try to recover the problem again. I often don't know if I am causing the problems, the web server, wordpress, other plugins or Elementor.

It makes sense for web design to work with at least two monitors, so you can build the website on the first monitor and look at the website on the second monitor, in the same web browser or another web browser without switching through the tabs.

I find myself using Elementor very well, I like working with PageBuilder, I can't think of a better PageBuilder.

With kind regards
Andi

Userlevel 6
Badge +2

Hello dear Elementor Community,

I am Andi, I am 34 years old and I live near Düsseldorf, in Germany.

In 2008 I started with webdesign in the area of gaming templates.
First I learned to "paint" websites with Photoshop.
Later I built a page with tables from the PSD, using XHTML and CSS (even if there was already DIV).
Eventually, I was able to adapt my designs to some content management systems.

I had tried different CMS and frameworks.

Today there is PageBuilder and it is no longer necessary to program everything from scratch.
Sometimes I still need Custom CSS, good thing i had once taught myself css :smile: .

Today, with the help of Elementor, I build websites for friends and I try a lot for myself.
I would like to teach Elementor to other people and show them how easy it is to build a website, but for that I still have to try out some things with "Responsive".

Best regards
Andi

We have similar experience you are welcome, would love to have a small chat with you …!!

Userlevel 2
Badge +1

Hello James Eddi,

i am glad to see your reply in the forum. we can chat together very happily.

Best Regards
Andi

Reply